Tuesday, August 28, 2012

האם אימון כלבים מבוססת היא מתירנית מדי

נעלי ריצה מודרניות, גמול מבוססות פחות או יותר את אותם יעדים כמו מאמנים תמיד היו לי. אנחנו רוצים שהכלבים שלנו יגיעו כשנקרא להם,שילכו בנימוס עם רצועה בלי למשוך, שלא יגיע בעוף הצלוי "ששכחנו" על השולחן, שמברכים אנשים בלי לקפוץ עליהם. בהקשרים ספציפיים יותר, אתה יכול להוסיף פריטים כגון אחזור קפיצת המשקולת בציות תחרותי, מחפש בחורה החסרה ביער מושלג, ולהוביל עיוורים סביב הבליטה במדרכה.

הכשרה זכה מבוססת עובדת. הנה כמה דוגמאות: כלבי נחיה באמצעות תגמולי מזון ואימון קליקר. אלופות אימוני זריזות עם קליקר והטבות מזון. אפילו שוטרים רבים ובקרים צבאיים מתאמנם כך וזה הרחק מכפייה. אז אם גמול מאמנים מבוסס על אותם היעדים כמו המאמנים האחרים, ואם גמול הכשרת עבודה מבוסס, אז איך זה שהוא פגע עם התווית "מתירנית"?

מזון או פחד?
כפי שציינתי יותר מפעם אחת באתר זה , רוב הדברים שאנחנו רוצים לעשות עם הכלבים שלנו אין כל משמעות עבורם ולא באו באופן טבעי. הוסף עוף צלוי לבד? האם יהיה לי להיות צוחק? אנו להניע הכלבים שלנו לעשות דברים מוזרים, שאינם טבעיים (או לא לעשות דברים נורמלים וטבעיים) בשלוש דרכים: על ידי תיגמול לעזאזל מתוך ההתנהלות שאנחנו אוהבים, או להעניש את השדים של התנהגות שאנחנו לא ' לא אוהבים, או לעשות את שניהם. אף אחת מהשיטות הללו עובדות אם משתמשות בו במיומנות, וכל אחד מהם כמעט תמיד עובד אם משתמש בו במיומנות.

הבעיה, כפי שהסברתי , היא שהעונש אינו מלמד את הכלב שלך התנהגות שאתה רוצה לראות, ואפילו אם זה יהרוג את ההתנהגות שאתה לא אוהב, אתה יכול להשאיר מאחור תוצאות מוזרות למדי. כמו כן, אם אתה עושה משהו להעניש את הכלב שלך באופן קבוע, אז אתה מבלה יותר מדי זמן במצב תגובה. מי באמת אחראי - האדם מושך את הכלב שלך או הכלב שלך בזהירות שמציב בעמדה כדי לקבל עוד סט של פרקטיקות לעשות את ההחלטה הנכונה?
נראה כמו המאמנים מודרניים "סרבנות"

מדוע כלב "לציית"? מדריכי אימון ספר ישנים להציע ביטויים כגון "שקורא את הפקודה" כלבים ומאפיינים אותו "עקשן", "פרווקטיבי", ואפילו "טינה של אימונים." אבל ככל שתלמד יותר על ההתנהגות כלבים, ומדעים הקוגניטיביים של למידה בבעלי חיים באופן כללי, הרעיונות נעשים פחות מתקבלים על דעת.
לדוגמה, תניח שיש לך התאמן באים כשהתקשרנו פעמים רבות, זה בטוח כמו שאתה יכול להיות בטוח שהכלב שלך יודע מה לעשות כאשר הם שומעים "בובי, בוא!" - אני מתכוון, בראשו לכיוונו במהירות את הרגליים הקטנות שלו יכול לשאת אותה. אבל בוקר אחד, אתה עייף, עצבני וחרד וכאשר אתה קורא קול זעם בובי יש יתרון. בובי מגיע אליך, אבל הוא נע באיטיות, הוא נע בקשת, ומרחרח את הקרקע כמה פעמים בזמן שהוא בדרך. אתה עקשן? לא בעולם הזה! היא מגיבה לקולו כשהוא התקרב בצורה שאינה ניתן למשכיל בניבי תנאים. והמקרקעין עשויים לשקף ריחות חרדה.
חשוב לזכור גם שכלבים חיים בעולם שונה מאוד מהחושים שלנו. השמיעה שלו היא יותר גרועה משלנו, העיניים שלך להתמקד ולהבחין בצבעים שונים משלנו, וחוש ריח שלהם עשיר להפליא. פעם אמר לי חבר שהוא הרבה יותר חכם ממני, למרות שאני מוצא הרבה כלבים שמפחדים מצלילים חדשים, מקומות חדשים ואנשים חדשים, מעולם לא פגשתי כלב שפוחד מריחות חדשים. החבר שלי הסתכל עליי כאילו שאני נוהג בסמים ואמר:. "איך אתה יודע" נכון בפעם הבאה שהכלב שלך נראית שמתעלם, לשקול את זה: ניתן לשאול, קבלה היא מאוד אינטנסיבית בשבילה, כאשר אפילו לא יודע שזה קיים.
זה מתירנית לשים לב לשפת גוף של כלבים "ולאפשר שאנחנו לא מכירים את העולם כפי שאנחנו עושים - הוא מציאותיים.

נקודה מבט של כלב
כאשר יש לי כלב, חשיבה מדעית הייתה רק מתחילה להיכנס לעולם של חינוך. כמעט כל הספרים שקראתי, אמרו שחיים עם כלב "אינו דמוקרטיה", שהאדם צריך להיות אחראי וכללים, וכן הלאה.
אני לא חושב שהוא בדיוק לא בסדר. רק התחלה, בטיחות תלויה לעתים קרובות ציפי לקחת אותותיהם. חייב לבוא כשהתקשרתי, לחכות לאישור במקום לקפוץ בכביש רכב שטח השאר העסוק, להתרחק משלולית הפיתוי של אנטיפריז. אבל "לא דמוקרטיה" רעיון נראה לעתים קרובות מגיע עם חרדת טווח, ועל ההבנה שצריכה לכתוש התנהגויות רבות נורמליות כלב ושפירים באינטרס של שמירה על המשטר בראשותו של אדם שלם.
הריהוט הוא דוגמה מצוינת לכך. אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים קראתי שכלבים קופצים על הספה החדשה כסוג של ניכוס של חוף הים, ולא משנה אם אתה מסתכל מסביב כלב הבית חי, הערה כביכול יהירה הספה היא במיילים, המקום הכי הנוח למנוחה. וכמובן, אנחנו נגיב בכפוף מושמעי סוג להיות, אם החבר שלנו שרק רוצה לישון בנוח.
מאמנים מודרניים הם פחות סבירים שלא להסכים עם הכלב שלך על הספה, קודם כל, כי אנו רואים את התנהגותו כך מרושעת. ואם אנחנו לא רוצים ששיער של גדוליניום וניחוח לאורך הריפוד ולאחר מכן התקין נקי עם מיטה נוחה ואולי להפוך את הרהיטים פחות נגישים עד שהוא פתח הרגל טוב מיטת כלב גדולה. מה שהם עושים הוא להעניש על ספת גלישה. אז, כן, מתירנית, אבל למה לא?

מהי תוקפנות?

מאמנים מודרניים כמעט ולהעניש את התוקפנות, וזו הסיבה העיקרית לתג "מתירנית". אני דנתי בסוגיה זו מספר פעמים במאמרים אחרים, אני לא אכנס כאן לפרטים. הגרסה הקצרה היא שסנקציות ותגובות אמצעי כפייה אחרות להתקפות יש היסטוריה של החרפת הבעיה לטווח ארוך - במידה שהחברה של התנהגות בעלי חי רפואת וטרינרית פרסמה אזהרת הצהרת עמדה נגדו שימוש. מאמנים מודרניים להתעלם מהתנהגות אגרסיבית או לתת לו ללכת, אנו משתמשים בטכניקות מתח מבוססות מדע ונמוכות של שינוי התנהגות לשינוי. זה לא מתירנית, ממש חכם.





No comments:

Post a Comment