Saturday, December 29, 2012

עיכוב נשיכה של עלידי הוראת גור



מהו עיכוב נשיכה?

יש לי עסק עם כלב סיבירי זכר בוגר האסקי בבית שבו הלכתי לפני כמה ימים, ומאוד התרשמתי מכוח עיכוב נשיכת הכלב. מהו עיכוב נשיכה? למרות העובדה שהוא נהנה מזה, גונח ולשים את שיניו בזרועה שלי, מעולם לא היה אפילו לחץ קל על העור. הכלב יודע איך להתמודד עם הלחץ של הנשיכה. הבעלים למדו לשחק בעדינות כזאת? לא, הכלב למד להיות גדל על ידי אמו. גורים לומדים כשנלחמים עם אמו ולשגר יודעים מספיק כדי לא נושך חזק בפעם שהם 16 שבועות. לא כל הכלבים הם אמהותיהם די זמן כדי ללמוד מיומנות זו, עם זאת, הוא האחד הדברים החשובים ביותר שהכלב שלך צריך ללמוד.

כיצד נלמד קורס אילוף כלבים עיכוב ביס?
1. בואו הגור שלך יודע שעקיצות כואבות המשחק שלו, והביס יש השלכות: לא, אני לא מציע לך להכות את הגור שלכם. השימוש בכוח פיזי, זה יותר עשוי לגרום לעוד יותר ביס. לצעוק "אאוץ'" (ועידת מומחה התנהגות מציעה ברגע שאתה שומע את זה "אי-אי-אי" צווחני), לספר את הכלב שלך לשבת / למטה / שהיה, ואז להפסיק לשחק עם במשך חמש דקות. חמש דקות זה הרבה זמן לגור קטן. אם הגור שלך עוד לא התעצב צייתנות, ולא ישב / למטה / להישאר, אתה חייב לעזוב את החדר לכחמש דקות אחרי הצעקות "האי".

מה לעשות כאשר הכלב שלך עוקב אחריך ונושך אותך כשאתה יוצא מהחדר? רעיון טוב הוא להתכופף ולהרים את הגור (לאחר הסרת הרגל או הג'ינס, לאט). שמור את זה מהגוף שלך, אבל לא נותן כל סוג או לטפל בו, ובוודאי לא בכל דרך שתרצה ללטף אותו. ברגע שתפסיק להילחם, הניח ואז להשאיר אותו לבד. אם תתפוס אותו שוב, תהיה עליך לחזור על התהליך. לבסוף, כל גור ילמד שנושך שווה "משחק נגמר".

2. ללמד את הגור להפסיק לשים את כל הלחץ עליו כשהוא מתחיל לנשוך: לאחר שהגור למד שנשיכה יש השלכות, יכול גם ללמד את הנושך יש השלכות קשה מדי. כשהיא נותנת את ידה, מחכה לביס שיש קצת יותר לחץ מאשר לאחרים. זה לא אמור להיות נשיכה כואבת שהספיק לה כדי לדעת את ההבדל. יביב "אאוץ'" שוב, ותפסיק לשחק עם זה ולצאת מהחדר.

מהו הזמן הטוב ביותר ללמד את עיכוב נשיכה?
הכשרת עיכוב נשיכה צריכה להתבצע בעת הרגישה והסוציאליזציה הפעם שהגור הוא 16 שבועות, צריכה להבין את המושג הזה. אימונים ימשיכו לאחר זמן זה, עם זאת. הדרך הטובה ביותר להמשיך את הקורס הזה היא לשחק עם הכלב שלך. כל פעם שהיא מעזה ללעוס אותך ואפילו השתמשה בכמה לחץ לעשות מזה עניין גדול. אתה לא צריך לבכות, צווארה, או "רול אלפא" לחבר שלו. די אם אומר שזה חרג מהגבולות של משחק טוב, תפסיק לשחק עימו, וללכת משם, ישנם קורס אילוף כלבים מקצועניים לטיפול בבעיה זאת.

כל כלב יכול לנשוך. אם הכלב שלכם נושך מישהו שסופו של דבר כאדם מבוגר, לעומת זאת, ולא למד עיכוב נשיכה, העקיצה תהיה חמורה יותר וסבירה יותר שנהרג על ידי השלטונות. במחקר שנערך על ידי ד"ר איאן דנבר, כלבים ללמוד עיכוב נשיכה הם סטטיסטי נוטה יותר לנשוך, אבל הם סטטיסטיים פחות סיכוי להיות מעורב בנשיכה רצינית. אתה יכול לחתוך, אבל אין זה סביר לגדול ולהקיז דם!

כלב ששייך לשכנה מעולם לא למד את המיומנות הזאת והכלב שלי הוא עדיין לא מוכן לשחק עם זה. ועוד כלב מקומי, פילה ברזילאית יכול להתאים לראשו של הכלב שלי בפה שלו, לשחק חזק, אבל הוא מעולם לא פגע בכלב שלי ומבין כיצד לעכב נשיכתם. יש הבדל, עבור שני בני אדם וכלבים, וכלבים לא לומדים עיכוב ביס יהיה בסופו כמנודים.

אם אנחנו מציגים את גור חדש לבית שלך, ללמד לנשוך עיכוב מוקדם. זה יעשה הבדל גדול במערכת היחסים שלך איתו, בכל מקרה אם אכדי להתייעץ עם ממוחה קורס אילוף כלבים לאילוץ הפסקת נשיכות.


No comments:

Post a Comment